教育隨筆╱趙榮德

11.2021Column

教仔從「劃紅線」做起

最近有朋友和我談起教仔的「紅線」這個問題,事緣朋友與妻子對教仔的意見不同,使他非常苦惱,遂找我傾談應怎樣教仔。我不是育兒專家,但朋友問起,我也分享一些教仔經驗,以下為我們傾談的內容:

趙:為本人
朋:為教仔苦惱的朋友

朋:Peter,我最近同太太因教仔而不和,她對個仔千依百順,個仔要買手機就立即買,冇幾耐個仔見朋友換咗個新型號,佢立即叫媽媽換個新嘅。波鞋又係咁樣,着得好地地,冇穿冇爛,同學換,佢又要換。太太初期勸個仔遲啲先換,個仔唔肯,發脾氣,結果換咗!我覺得咁樣唔係辦法,因為太浪費喇!但太太話我哋只得一個仔,應該比佢最好嘅,我都唔知點好。你話我係咪應該同老婆企喺同一條陣線?

趙:你感到苦惱嘅原因係你唔同意太太太過順個仔意。其實你太太亦對個仔換對着咗冇幾耐嘅波鞋有意見,但經唔起個仔發脾氣,終於依從咗個仔嘅意思。你想反對,但太太話你應該錫個仔,因為你哋只有一個仔,既然你哋比得起,為何咁「孤寒」,係唔係咁樣?

朋:冇錯,我始終覺得個仔話要乜,我哋就買乜比佢呢個做法有問題,但又唔知喺邊度要停止!

趙:冇錯,我哋做父母嘅,係要有理性咁提供仔女生活上嘅需要,而唔係個仔話要乜就比乜佢。換句話說,我哋要劃條「紅線」,一條理性嘅「紅線」,例如:手機未壞、未舊到唔用得,就唔需要買新嘅。同樣,波鞋未爛,未着到唔行得,就唔需要買新嘅,原因係手機同波鞋係買來用嘅,唔係用來買來向同學炫耀嘅。換句話說,用實用性來劃條「紅線」,過咗呢條紅線就唔買。

朋:但唔買個仔會發脾氣,而太太唔識得點樣應付佢大喊、大叫或唔睬佢,每次都舉手投降!

趙:首先,你哋兩個要知道「錫」同「縱」嘅分別,「錫」係喺紅線以內嘅嘢你都買比佢;「縱」係喺紅線以外嘅一切你認為唔理性、不符合common sense嘅嘢都買比佢,你哋要企硬 say no!如果個仔發脾氣,你向佢解釋;如果唔聽,就叫佢「面壁」三分鐘想清楚。只要你哋企硬,個仔就「受教」,受教先至令佢學到紀律、對人嘅尊敬;如果你哋讓步,個仔便會比你哋「縱壞」,咁佢就永遠學唔到節制、紀律同禮貌,到大個想再教佢,恐怕唔易。所以,教仔要從「劃紅線」做起!

朋:明白!不過我仍要同太太商量才作決定!

c1t2

趙榮德

現為輔導教師協會顧問,曾任喇沙書院副校長。關心香港教育,於《明報》、《星島日報》、《公教報》撰寫專欄,出版著作甚豐,有《不一樣的家長》、《趙Sir教英文》等。

電郵:chiu24@gmail.com

 
其他文章